"URHO" Финляндия

"URHO" Финляндия

Сообщение Hamburg » 18 Сентябрь 2013 18:15

Visit onboard August 2013 during summer holidays in Helsinki (Katajanokka)

Thanks to 1st officer Tapio Tammento and Ms. Pia Broumand.

Some basic info:
The ships are laid up for summers, but for 6 weeks maintainence work is going on. For 4 weeks, each ship is entirely closed, but only one at a time. Ships there were: "Voima", "Urho" ("Sisu" was for repairs at Tallinn/Estonia) "Otso", "Kontio". Kontio is now also equipped as an oil-recovery vessel. The company "Arctia" also plans to add these facilities to their other icebreakers.


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Going onboard, to the bridge. Some info:
http://www.arctia.fi/en_urho

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

There was not so much time, so all plans etc. were photographed quickly.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Visiting ships officer where all kinds of paperwork is done, ordering spare parts, proviant etc. and an extra cabin which is not used. Colors still 1970 style.


Изображение


The ship is named after the ex. Finnish president "Urho Kekkonen". A photo of him and a book for special guests. The ship was used and is used also for VIP-meetings. Although, nowadays if you have a conference/a party, you can call at Arctia's "event manager" and rent the conference-room, as well they serve food.

http://www.arctia.fi/events

Only in Finnish, but it says that one can rent the facilities onboard "Urho" and "Sisu" and as well have gastronomic service from

13.5. - 28.6. und 5.8. - 29.11.


Sauna, messroom (one for officers, one for ratings), library, fitness-room and - a swimming pool. INSIDE - of course :)


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Engine room, last photo shows the equipment that is used for pumping water from side to side to make the ship move when it is stuck in ice. This ship has FOUR screws, we went only in the engine room to the forward. There was alot of repair going on, and all was extraordinary clean.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

The above mentioned conference room, and - it has also modern art.

Изображение

Изображение

Изображение

The time was running, we went outside to see the giant winch which is used to tow vessels in case there are difficulties to follow the ship.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Finally we learned, that "Voima" will be sold or scrapped, and that "Arctia" is going to replace it by another conventional (not multipurpose!) icebreaker.

I hope, you enjoyed the read,

with greetings from Germany,

Cornelia
Аватара пользователя
Hamburg
 
Сообщения: 18
Зарегистрирован: 20 Апрель 2013 16:29
Откуда: Hamburg

"URHO" Финляндия

Сообщение Иван Кукушкин » 18 Сентябрь 2013 18:53

Wow. Tnx! :good:
Аватара пользователя
Иван Кукушкин
 
Сообщения: 11076
Зарегистрирован: 17 Июнь 2007 05:52
Откуда: Нижний Новгород

"URHO" Финляндия

Сообщение Hamburg » 19 Сентябрь 2013 16:46

Extra-info by Tuomas Romu (student of arctic ship design):

I don't think they'll scrap Voima. Considering the fact that it was completely rebuilt in the late 1970s, I'm quite sure someone will buy it.

As for the new icebreaker, it'll be conventional in the sense that it's an icebreaker and not a multipurpose offshore ship like Fennica, Nordica and Botnica, but otherwise there's not much "conventional" in it... :>

Я не думаю, что они пересмотрят Voima. Рассмотрение факта, что это было полностью восстановлено в конце 1970-ых, я совершенно уверен, что кто-то купит его.

Что касается нового ледокола, это будет обычно в том смысле, что это - ледокол и не многоцелевое оффшорное судно как Fennica, Nordica и Botnica, но иначе там не очень "обычно" в нем...: > (translation by google).

So, the Finns are.. ready for a SURPRISE :) Nothing on the internet yet.
Аватара пользователя
Hamburg
 
Сообщения: 18
Зарегистрирован: 20 Апрель 2013 16:29
Откуда: Hamburg

"URHO" Финляндия

Сообщение insp2 » 20 Сентябрь 2013 05:29

Никак не предполагал, что у УРХО есть носовые винты.Все же солидный ледокол.
И еще - не понял, что за хрень на фото выше буксирной лебедки. Инсталляция из кусков металла или что-то другое? ГОспода,Ваши мысли по этой фото?
Аватара пользователя
insp2
 
Сообщения: 463
Зарегистрирован: 29 Январь 2011 22:51
Откуда: С-Петербург

"URHO" Финляндия

Сообщение Иван Кукушкин » 20 Сентябрь 2013 10:30

И еще - не понял, что за хрень на фото выше буксирной лебедки. Инсталляция из кусков металла или что-то другое? ГОспода,Ваши мысли по этой фото?

Что-то такое художественное. "Дед Пахом и трактор в ночном".
Может быть куски чего-то отрезанного от ледокола при каких-то работах.
Аватара пользователя
Иван Кукушкин
 
Сообщения: 11076
Зарегистрирован: 17 Июнь 2007 05:52
Откуда: Нижний Новгород

"URHO" Финляндия

Сообщение Hamburg » 21 Сентябрь 2013 12:33

mailboxes for ships :)
почтовые ящики для судов

Изображение

I asked onboard for a postcard of the ship.. they did not have, but a card with photo of the ship and technical information.
Я попросил на борту открытку судна.. они не имели, но карта с фотографией судна и технической информации. почтовые ящики для судов
Аватара пользователя
Hamburg
 
Сообщения: 18
Зарегистрирован: 20 Апрель 2013 16:29
Откуда: Hamburg


Вернуться в Полярный флот иностранных государств



Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 4

Керамическая плитка Нижний НовгородПластиковые ПВХ панели Нижний НовгородБиотуалеты Нижний НовгородМинеральные удобрения