"Родственники" "Тихонова" на сайте Polarcus и непосредственно сам "Тихонов" еще как Polarcus Selma
http://polarcus.com/en-us/our-fleet/our-fleet.phpVessel Specification (PDF):
http://polarcus.com/1.0.1.0/43/download_374.php With delivery in Q3 2011 Polarcus Selma is an ultra-modern and Arctic-ready 8 streamer 3D vessel capable of towing both conventional and wide tow spreads, including Polarcus’ First Pass™ 3D technique requiring lateral streamer separations of 200m. Built to the ULSTEIN SX133 design and incorporating the innovative ULSTEIN X-BOW® hull, this vessel combines the latest developments in maritime systems with the most advanced seismic and source technology commercially available. The vessel is also amongst the most environmentally sound seismic vessels in the market with diesel-electric propulsion, high specification catalytic convertors, a double hull and advanced ballast water treatment / bilge water cleaning systems. The vessel complies with the stringent DNV CLEAN DESIGN notation.
Код: 318
Номер ИМО: 9538115
Класс: SPECIALIZED FLEET
Группа: SEISMIC SURVEY / RESEARCH
Тип: SEISMOGRAPHIC RESEARCH VESSELS
Верфь: Drydocks World Dubai LLC
Построен: August 2011
Сдача в эксплуатацию/Покупка: 18 August 2011
Флаг: BAHAMAS
Классификационное общество: Det Norske Veritas
Символы класса: DNV 1A1, SF, E0, DYNPOS-AUTR,CLEAN DESIGN, COMF-V (3), ICE-1A, WINTERIZED BASIC, NAUT-AW,HELDK, BWM-T, IMO code SPS-2008
Номер корпуса: xxxx
Длина (м): 80,81
Ширина (м): 17,00
Высота борта от киля (м): 7,50
Дедвейт (т): 2053,00
БРТ (т): 4711,00
НРТ (т): 1414,00
Осадка в грузу (м): 6,10
Эксплуатационная скорость (узлы): 17,00
Техническое управление: Novoship
Коммерческое управление: Novoship
Страхование ответственности: Gard
Страхование корпуса и механизмов: Marsh S.A.